Takole dijaki/nje 1., 2. in 3. letnika razmišljajo o tem, kar počnejo pri predmetu Igra in govor.
(Učiteljica 3. letnika: Ajda Valcl; učitelj 1. in 2. letnika: Samo M. Strelec.)

Prvi letnik

Ko sem se vpisala na gimnazijo sem vedela da sem si vzela ogromen zalogaj. Pričakovala sem dosti dela, učenja in da bo znanje na višji ravni. Moja pričakovanja so bila pravilna. Preskok iz osnovne v srednjo šolo je na začetku bil za mene padec ampak se počasi pobiram in spoznavam sistem gimnazije. V osnovni šoli sem nenehno poslušala »treba se je učiti sproti!« res da mi je šlo blazno na živce vendar sem sedaj resnično ugotovila kaj sprotno delo pomeni in da se ga bom morala čimprej lotiti tudi sama. Moja pričakovanja za igro in govor so bila da bomo skupaj ustvarjali predstave kakor tudi pri izbirnemu predmetu anglesu vendar v slovenščini. Ampak kot se razume smo šele začetniki in moramo najprej osvojiti osnove preden se lotimo večjih projektov. Pričakovala sem da bodo tudi moji sošolci tako zainteresirani v gledališče kakor jaz in seveda tudi so zato smo si tudi izbrali ta program.

Mislim da sem se pri predmetu IG v tem polletju kar dobro odrezala. Že v osnovni šoli sem bila vedno pohvaljena saj imam zelo močen glas in razumevajoč govor, da dobro nastopam in pripovedujem. Tudi pri našem pouku sem glede tega bila pohvaljena iz strani profesorja in mojih sošolcev. Sem pa na začetku bila tudi opozorjena, da morem vaditi na zaključevanju in stiku z publiko. Pri naslednjih urah sem nato tudi pazila in popravila. Upam da nebom v drugem polletju imela kakšnih težav saj mi je ta predmet zelo pri srcu in zelo rada preživljam pouk v naši šolski dvorani. Če bo pa prišlo do kakih mašil se pa bom seveda potrudila in izpilila.

Trenutno se zanimam predvsem za kostumografijo. Veseli me šivanje s katerim se ukvarjam ob prostem času. Po možnosti bi bila kostumografinja in ob enem tudi igralka vendar zato je še čas in bom čez leta videla kam me vode ponesejo. Vem pa da si želim delati v umetniški smeri.

Želim si, da bi se v naslednjem polletju končno začela sproti učiti oziroma začela malo bolj resno jemati šolo. Pri igri in govoru bom še naprej sodelovala in opravljala svoje zadolžitve ter se ob prostem času čim bolj probala posvetiti šivanju.

Laura

***

To šolsko leto sem pričela z nevednostjo. Nisem vedela kaj naj pričakujem. Bilo je zelo drugače začeti šolsko leto, saj nisem poznala sošolcev, profesorjev in načina dela. Sem pa se zelo veselila gledaliških predmetov. Že od kar sem bila majhna sem sanjala o igralstvu in sem bila zelo vesela, ko sem izvedela za umetniški oddelek na Gimnaziji.                                                                                  Pri igri in govoru smo najprej začeli s hojo po odru in se naučili, kako pravilno stati pred občinstvom. Ko smo te že malo bolje osvojili smo počeli veliko improvizacije, minutke spontanosti, predstavitve. Pri predstavitvah smo v moji skupini predstavljali risanke. Ta tema mi je bila všeč, saj smo imeli spomine na otroštvo in, ker je bila zabavna tema. Pri igri in govoru smo vadili tudi čim bolj razločno izgovorjavo s čim manj mašili. Najbolj v tem letu mi je bil všeč nastop v MGP. Najprej sem imela malo treme, vendar kmalu za tem, ko smo prišli na oder je bilo sproščeno. Staršem smo pokazali, kaj se učimo v šoli in jim predstavili naše predstavitve. Bilo je zabavno doživetje in se veselim še kakšnega nastopa. Umetnost je širok pojem, ki zavzema veliko različnih področij. Res imam rada stvari povezane z umetnostjo. Sama se tudi ukvarjam z igranjem kitare in petjem. Moj prvi malo večji nastop je bil na finalih tekmovanja Otroci pojejo slovenske pesmi in se veselijo. Me pa igranje že od vedno veseli in zdaj imam še večjo željo, da bi se s tem lahko ukvarjala. Mislim, da se bomo pri igri in govoru veliko naučili tudi drugo polletje. Imamo pa tudi še nekaj drugih predmetov kot so zgodovina gledališča, film in fotografija in gib. Pri teh predmetih se tudi naučimo stvari povezane s igranjem in gledališčem ter podobno.                                                                                                                    Upam, da bo tudi drugo polletje še naprej tako zabavno in polno novih stvari, ki se jih lahko naučimo.

Katja

***

 V tem polletju se mi zdi, da nismo začeli z zahtevnimi nalogami in vajami, le osnovami igralstva, ker smo se v to nekateri spustili prvič. Seveda je bilo potrebno vložiti nekaj truda in vaditi ampak na sploh se mi ni zdelo težko. Zelo se je opazilo, da  v tej smeri potrebuješ veliko samozavesti in tudi kreativne misli. Pri vajah spontanosti in igri stop and go smo tudi morali hitro razmišljati. Če tako pogledaš, ni tako lahko in mimo grede, ampak meni se ni zdelo zapleteno. Bile so zanimive igre in vaje s katerimi smo se ne le učili graditi samozavest in biti spontani ter se znajti na odru, temveč smo se tudi zabavali in spoznavali. Moj highlight polletja je bilo spoznavanje novih ljudi in nova spoznanja glede igralstva. Lowlighta nisem imela, je pa res, da se mi je včasih zdela kakšna vaja malo čudna, ampak me pred sošolci ni nekaj sram tako da ni bilo to tak slabo. Igralstvo se mi ne zdi slabo, ampak mogoče me zdaj ko vidim to v podrobnosti in v praksi ne zanima več tako. Tudi umetnost malo manj, saj sem vedno na njo gledala teoretično. Vseeno se mi vse kar smo delali v tem polletju ne zdi brez veze in bilo je  zanimivo, vendar se v prihodnosti ne vidim v tem. Naslednjega leta se bom lotila tako kot letos, upam da se bom naučila še več novih stvari, če pa mi bo težje šlo, kar dvomim, pa bom se pač bolj potrudila.

Lena

***

V tem polletju sem glede igre in igralstva spoznala, da me bolj kot film in filmski predmeti zanima gledališče in gledališki predmeti. Vpisala sem se na umetnostno gimnazijo z namenom, da ugotovim, kaj me v bistvu zanima v gledališču, da se o gledališču in igri čim več naučim, ter obnovim znanje, ki ga imam od prej. Prišla sem tudi zato, ker sta me starša že od malega skoraj vsak mesec peljala na različne gledališke in lutkovne predstave. In sem si že takrat želela, da bi nekega dne tudi jaz stala na odru.

Do zdaj  sem se naučila, da včasih ni pomemno s kom si v skupini, ker v življenju tudi ni mogoče vedno izbrati s kom boš delal in sodeloval. Ampak je vse že določeno vnaprej in se morejo ljudje, ki opravljajo različne poklice v gledališču, povezati in sodelovati, da nastane dobra gledališka predstava. Pomemno je le, da se poskusiš čim bolj vključiti v skupinsko delo, sodelovati in dati vse od sebe, se potruditi, tudi če se ne razumeš najbolje z osebami s katerimi si v skupini. 

Naučila sem se tudi, kako premagati tremo in se bolj zbrati pred nastopom. Spoznala sem nekaj novih govornih vaj, saj sem nekatere poznala že od prej. Naučila sem se, da je govorne vaje treba večkrat ponoviti, da se jih pravilno naučiš in znaš besedilo pravilno povedati. Izvedela sem za nekatere bližnjice in trike, ki jih lahko uporabiš, da je tvoj nastop boljši in da ni dolgočasen. Pri nekatereh drugih gledaliških predmetih sem spoznala vrste gledališča, kot so naprimer senčno, ulično, lutkovno in operno gledališče. Spoznala sem nekatere zvrsti iger, ki jih igrajo v gledališču, kot naprimer tragedije, komedije, muzikal… Skupaj smo pri pouku zgodovine in teorije gledališča predelali tudi nekatera znana dramska besedila, ki so me zelo navdušila in pritegnila k razmišljanju. Zato vem, da sem izbrala pravo gimnazijo za sebe.

V naslednjem polletju bom spremenila to, da se bom proskušala bolj vključevati v igro in delo v skupini. Želim si opravljati poklic v zvezi z gledališčem in to je tudi razlog, da sem se odločila za umetnostno gimnazijo, ki nam omogoča, da spoznamo različne dele gledališča in poklice, ki jih v gledališču lahko opravljaš. Mogoče se prve mesece nisem vključevala toliko koliko se bi lahko, ker sem dosti vaj poznala že od prej in so mi bile nekatere že prav malo dolgočasne. Sem se pa vseeno trudila in poskusila biti pri stvari, čeprav mi včasih to ravno ni uspelo. Glede sebe sem spoznala, da se morem bolj vključevati, ne glede na to če imam tremo ali je nimam in ne glede na to, kaj bodo na koncu drugi rekli o mojem nastopu. Ker ni najbolj pomemno, če je nastop odličen in če so ostali zadovoljni z njim. Pomembno je, da si sam zadovoljen z svojim nastopom in ponosen na sebe, saj veš koliko truda si vložil v določeno predstavo. Če ti prvič ne uspe, ti lahko še vedno drugič in vedno imaš priložnost, da popraviš stvari, tudi če se zmotiš.  Naučila sem se, kako improviziraš in greš naprej, saj publika tako ali tako večinoma ne pozna besedila. Tukaj sem zato, da se sproti učim in izboljšam svoje nastope, ne pa zato, da bi vedno vse bilo najboljše. To je nekaj na kar včasih pozabim.

Vem, da je gledališče nekaj, kar me veseli. Nevem še točno, kateri poklic povezan z gledališčem bi rada opravljala v življenju. 

Še vedno me nekako najbolj zanima poklic igralke, ampak bi rada spoznala tudi druge poklice povezane z gledališčem. V gledališču obstaja res veliko različnih možnosti in poklicev, kot so na primer kostumograf, šepetalec, mojster luči, dramturg, gledališki igralec, režiser…  

In vem, da bom nekega dne, ko bom bolje spoznala vse te poklice, izbrala tisti pravi poklic, ki mi bo najbolj všeč in me bo najbolj zanimal in veselil. 

Lucija

***

Glede igre in govora ter igralstva na splošno sem spoznal, da ni vedno tako resno in strogo kot sem pričakoval. Vsako uro sem…… fasciniran z vajami, ki jih počnemo. Po neštetih, vsakdanjih, večurnih miselnih meditacijah, sem ugotovil, da sem veliko bolj sramežljiv kot sem mislil in da ne maram meditacije. Ko pride do drugih, so zelo pisani, večinoma v lase. So pa zelo zabavni za biti okoli (vsaj večina).

Highlight ali visokolučje tega poletja zame je bilo, ko smo se delali, da smo neki črv (še vedno imam nočne more). Niskolučje pa PP sam, ker se mi zdi, da nisem dovolj sodeloval (in še en čudni tip oblečen v Božička me je nekaj šimfal v zaodrju , še vedno nisem prepričan kaj se je zgodilo).

Pogled na gledališče in igro se mi za enkrat ni še kaj prida zanimiv, še vedno mislim, da je najboljša verzija umetnosti, komedija.

V naslednjem poletju se nameravam malo bolj vživeti in delati na samozavesti.

Tomaž

***

Gledališče, gledališke predstave sem že kot otrok občasno  obiskovala s svojimi starši.  Naša potovanja smo si zmeraj popestrili z obiski muzejev in galerij, kjer sem se počutila domače. Kot otrok sem svojo sprostitev našla v ustvarjanju, tam sem lahko bila jaz, jaz. Izražala sem svoje počutje in svoje občutke. Moj talent so opazili vzgojitelji v vrtcu in kasneje učitelji v šoli. Zato so se moji starši odločili, da so me vpisali na delavnice Art staysa, ki so potekla vsako leto na Ptuju. Zelo rada sem ustvarjala, saj sem pri tem bila sama in se nisem potrebovala izpostavljati, ni bilo tekmovalnosti, le jaz in likovni izdelek. Izpostavljanja nisem marala, nisem želela tekmovati z drugimi otroci, nisem prenesla, da so me ocenjevali po mojem uspehu. Mnogokrat so mi rekli, da sem tiha, vase zaprta deklica. Jaz pa sem se le  želela izražati, na meni prijeten način.

 V osnovni šoli sem dve leti obiskovala predmet Gledališka igra, kjer sem se prvič srečala z nastopi in igralstvom. Če danes pomislim, kaj me je do tega privedlo, ne vem. Verjetno sem se želela znebiti straha, govoriti pred vsemi o sebi, o stvareh. Igre so bile preproste, inovativne in poučne. Na odru sem lahko bila pogumna, glasna, slišana. Bila sem lahko kdorkoli sem si želela.

Verjetno so vsi pričakovali, ko sem se vpisovala v srednjo šolo, da bom izbrala likovno smer, mene je pa mnogo bolj mikal  gledališki oder. Velika večina mojih vrstnikov hrepeni po priljubljenosti, se zgleduje po znanih igralcih, mogoče, v času socialnih omrežjih, bolj po influencerjih. Moja ljubezen do igre in gledališča ne izhaja iz potrebe po priljubljenosti, ampak iz potrebe po tem, da sem slišana, videna, da sem lahko kdorkoli si želim, da nagovorim občinstvo in v njih vzbudim občutke, čustva, smeh, jok, da jih prisilim v razmišljanje.

Po pol leta od kar obiskujem Gimnazijo Ptuj- Smer gledališče in film so moji motivi in pričakovanja še zmeraj enaki. Če sem se kaj spremenila? Seveda sem se. Še zmeraj me je strah, še zmeraj imam gromozansko tremo. Moje roke so nemirne in prsti se krčijo, moje ustnice ponavljajo besedilo, ki ga bom povedala. Vse se  spremeni v tistem trenutku, ko začnem govoriti jaz. Ko sem jaz glavna.

Moj korak je na začetku še zmeraj upočasnjen in prestrašen, saj se s težavo soočam z odrom Ptujskega gledališča. Vendar me po par minutah predstave, nastopa, črne deske opogumijo do te mere, da pogledam po občinstvu, jih nagovorim, poskušam izvabiti nasmehe na njihove obraze.

Težko govorim o svojih highlightih ali lowlightih, ker se še zmeraj oba občutka  prepletata. Recepta, kaj me privede do tega, da se počutim ponosno nase, še nisem ugotovila. Včasih me enaka stvar lahko dvigne, drugič potare. Vem pa, da nisem enaka, kot takrat, ko sem prvič prestopila prag Gimnazije Ptuj in ko sem prvič stopila na oder Ptujskega gledališča.

Tako kot večina mojih vrstnikov, se tudi jaz spogledujem s svojo prihodnostjo, kaj bom, ko odrastem. Mogoče mene bolj vznemirja Kdo bom, kot kaj bom.

Če se mi je v preteklosti zdela ideja o gledaliških odrih in filmih zelo oddaljena od realnosti mojega življenja, sedaj čutim, da mi je bližja. Hkrati, ko se poigravam s to idejo, se mi utrne nova, ki mi jo je dala gimnazija, ideja o smislu življenja, o smislu družbe in posameznika v njej, o vlogi posameznika v družbi. Nove ideje o tem, kdo bom, se rodijo vsak dan.

»EARTH WITHOUT ATR IS JUST EH« Je pisalo na zidu. Kaj je umetnost? Če je lepota v očeh tistega, ki opazuje, je umetnost v očeh tistega, ki ustvarja. Mnogokrat smo »umetniki« na gimnaziji tarča posmeha. Veljamo za čudne, posebne, drugačne. Ampak, a niso svet naredili tisti, ki so bili drugačni, ki so bili čudni? Skupno vsem je bilo, da so razmišljali, da so razmišljali izven okvirjev, videli v stvareh, rečeh, besedilih, zgodbah tisto kar je nevidno? Še zmeraj na potovanjih zavijem v muzej, galerijo in highlight mojega petkovega večera je gledališka predstava in ne veselica.

Kaj bom počela v drugem polletju drugače kot do sedaj? Odkrito? Ne vem.  Ne vem, kaj me čaka pri vaših urah, ne vem, kakšne namene imate z nami. Vem pa, da vse, kar bomo počeli, bom poskušala narediti boljše, kot sem do sedaj. Vem, da sem se oklepa osnovnošolske deklice rešila v tistem trenutku, ko sem prestopila prag Ptujske Gimnazije. Zavedam se, da je pot od tukaj le navzgor. Navzgor med zvezde, moje sanje, mojo pot, moje življenje.

Ela

***

To šolsko leto smo začeli malo drugače kot lani. Jaz sem lani že bila na tej šoli, na tem programu, ampak sem žal padla letnik. Se zgodi. Letos pa smo imeli večino improvizacije. Pod vodstvom profesorja Samota smo to polletje dodelovali improvizacijo. Minutka za spontanost, step in improvizacija, stroj, itd. Imeli pa smo tudi predstavitve, naša skupina je imela o risankah iz našega otroštva. Bilo je lepo videti in govoriti o takšnem velikem delu našega otroštva in obujati spomine. Za večino je bil to prvi nastop v MGP, za mene je bil to tretji, vendar sem se počutila isto kot da bi bilo prvič. Uživala sem, trema je izpuhtela, luči so zasvetile in bilo je tako odlično kot, da bi bil spet moj prvi nastop. Pod vodstvom profesorice Martine Svetline pa smo po skupinah delali manjšo gibalno točko, ki pa je nismo uprizorili na odru. Pri profesorju Robertu Petroviču ter profesorici Vidi Vidovič, pa smo obdelovali zgodovino in teorijo gledališča in filma. Učili smo se o Ojdipu, Antiguni, začetku filma in še več. Imeli smo tudi delavnico animiranega filma, kjer smo tudi sami ustvarili en animiran film, kar ni bilo tako preprosto, kot zgleda. Letošnje prvo polletje je bilo polno novih spoznanj, novih prijateljstev, novih ljubezni in še mnogo več. Upam, da bo še drugo polletje tako razburljivo in navdihujoče kot to.

Lučka

***

 V tem polletju sem spoznal da je igranje veliko bol zapleteno kot sem na začetku. Pri igranju ni samo talent ampak tudi veliko vaje. Res si nisem predstavljal da bomo pri pouku igre in govora izvajali takšne vaje kot smo jih. Eden izmed mojih najljubših trenutkov tega leta je zagotovo nastop v gledališču. Gledališče je postalo eden izmed mojih ljubših delov tedna.

V naslednje polletje se podajam poln pozitive in zagona.

Maks

***

Na osnovi zaznav, podatkov in umske dejavnosti priti do poznavanja česa, védenja. Priti do poznavanja pravih, resničnih lastnosti koga, česa na osnovi dejstev, izkušenj. Priti do poznavanja koga ali česana osnovi neposrednega stika, srečanja. Ugotoviti, da je kdo isti, kot se misli. Publ. seznaniti: spoznati koga s kom; osebno se spoznati s kom / spoznati delavce z njihovimi pravicami in dolžnostmi / spoznati se z novim delom-

To so vse različne definicije besede “spoznati”, ki jih najde SSKJ. Definicija za besede “spoznanje” je samo “glagolnik besede spoznati”. Tako kot je beseda “spoznati” podlaga in osnova besedam “spoznam, spoznaš, spozna, spoznal, spoznala, spoznali, spoznat, spoznati, spoznava, spoznata, spoznamo, spoznate, spoznajo, spoznale, spoznalo, spoznali, spoznajva, spoznajmo, spoznajmo, spoznaj, spoznajta, spoznajte” in veliko več smo se letos (vsaj prvo polletje) učili osnove oziroma podlago igranja igranja. “Če ne gre v prvo bo pa šlo v drugo.” spomnim se tega stavka najbolj od moje babice, ko sma se učili skupaj matematiko in nekaj nisem prav izračunala ali pa naredila; skoraj vedno ko mi nekaj ne uspe v prvo hočem vreči puško v koruzo, obupat in reč “sem probala ni šlo, to je blo prvič zadnjič pa nikoli več” na primer po mojem “prvem nastopu” sem prejela tudi malo kritike ne samo pohval, kar me je v tistem trenutku zelo izstirilo, saj sem že od mlajših let (koliko se spomnim od kar že obstajam) hotela postati igralka. Ne bom rekla, da sem spoznala, da vaja dela mojstra in da mojster dela vajo jaz to že od nekdaj vem čeprav včasih zgleda kot da ne; bom pa rekla, da se z vsakim dnevom malo bolj navajam, da delamo napake, da se z njih učimo in ne da jih skrivamo, se jih sramujemo itd. V osnovni šoli se spomnim, da ko je prišlo do igranja sem bila jaz najboljša in nihče mi ni bil niti blizu mojih sposobnosti na tem področju (prisežem na moje življenje, mati in psa; da to ni moj ego, ampak da je tako dejansko bilo) in potem pridem sem in kar naenkrat skočim iz najboljše do povprečne in sejaz pričnem drugim primerjat, postanem zelo bolj samokritična kot sem kadarkoli prej bila. Malo mi odleglo, ko sem ugotovila, da nočejo vsi moji sošolci postati igralci, to se sliši rahlo nesramno, ker verjetno je.

“Highlight” in “lowlight”: Po 2 dolgih minutah razmisleka se nisem nič spomnila. Mislim, da je to najtežje vprašanje/naslov od vseh. Mela sem moje dobre tako kot tudi slabe trenutke, tako kot verjetno vsi.

Največ vpliva na moj pogled na gledališče, umetnost in igralstvo še posebej je imel gledališki festival. Videti rezultat 4 let vaje in dela mi je res bolj odprlo oči. Takrat sem prišla do ugotovitve, da je dober igralec izoblikovan in izučen, ne rojen. V šoli so nam rekli, da edino kar nam je bilo  pri rojstvu dano so pravice in življenje nič drugega, s tem se tudi zelo močno strinjam, saj jaz verjamem, da talent ne obstaja. Obstaja vaja, smisel, izboljšava itd. talent pa ne. Igralstvo je veščina, ki jo je treba osvojiti, nikomur ni dana, večina stvari v življenju je pridobljenih. Gledališče je prostor ustvarjanja, prostor umetnosti. Umetnost ima pomen, nosi sporočilo, nekaj nam hoče povedati, včasih nam umetnost kriči sporočilo v obraz pa ga še vedno nekako spregledamo, včasih ga šepeta pa se nam zdi, da ga nam kriči direktno v uho, včasih pa je vse to obratno, ampak v vsakem primeru je pa tudi zelo odvisno od tega kdo si ter tvoj pogled na svet.

V prihodnosti si želim delati več. Do zdaj sem delala samo minimum, zaradi nekega neznanega razloga, ki sem ga že pozabila in bi v prihodnosti to zelo rada spremenila. Pod tem mislim hodila na več izven šolskih dejavnosti in se (vsaj upa, da) tudi tam naučila malo več kot se v šoli ali pa vsaj vadila to kar se v šoli oziroma tam naučim. Bilo bi fajn če bi se naučila kako se pred nastopom umiriti, da se potem na odru ne smejim in hihitam iz nervoze. Rada bi tudi izboljšala mojo izgovorjavo (problem, ki ga že imam od otroštva). Čeprav sem že dovolj (je rekla moja mama, sestra, učiteljica iz 5. razreda, sesrtična, teta in stric) bi bila rada še bolj samokritična, ker se MENI ne zdi da sem dovolj.

Mia

***

V tem polletju sem spoznal, da šolanje za bodočega igralca ni uporabno le v gledališču, temveč tudi v pravem življenju. Naučili smo se, kako izgledati kot da si samozavesten, čeprav v resnici nisi, in kako govoriti, da te vsi slišijo in razumejo. Na kratko, kako biti center pozornosti kjerkoli že si. V življenju zaenkrat nimam plana postati igralec, saj to ni nekakšna prihodnost, v kateri se vidim. Mogoče pa bi se preizkusil v režiji filma ali igri v gledališču. Na začetku se mi je zdel ta predmet totalno brez smisla in ne produktiven, vendar sem spoznal, da ne samo da je odlična sprostitev med poukom, vendar je tudi uporaben, kot sem prej dejal. Pri drugih sošolcih sem opazil, da si veliko bolj želijo postati igralci kot jaz, in privoščim jim, da jim uspe, čeprav se mi včasih zdi, da sem na tem področju mogoče boljši, pa se sploh ne trudim. Pa ne, da bi se hvalil ali kaj takega, le zdi se mi, da bi mogoče res bil dober igralec, če bi me to zanimalo in če bi v to vložil kaj truda.

Moj »highlight« polletja je bil zagotovo pokuk v pouk, kjer sem se prav razživel in užival, čeprav sem mislil, da ne bom. Ugotovil sem, da bi se mogoče lahko preizkusil v stand-up komediji, saj me to dejansko zanima in mislim, da bi mi to ležalo. Vendar imam v razredu sošolca, ki mu to očitno bolj pristoji. Kar se pa tiče »lowlighta«, pa je bil zagotovo na začetku leta, ko sem se mislil celo prepisati na drugo šolo, saj se tukaj nisem dobro počutil. Ne bom lagal, še vedno imam takšne misli tu in tam, vendar sem se odločil, da bom prebrodil skozi to.

Gledališče mi nikoli ni bilo ravno všeč, vedno me je bolj zanimal film, in še vedno je tako. Enostavno mi gledanje gledaliških predstav nikoli ni sedelo in na žalost se to ni spremenilo. Kar se pa tiče igralstva, pa moram priznati, da mi je bolj zanimivo, kot sem mislil, da mi bo. Preden sem se začel učiti o igralstvu, se nisem hotel ukvarjati s tem, sedaj pa so se možnosti zvišale za kakšnih deset odstotkov. Vedno me je v umetnosti zanimala najbolj njena glasbena stran, in to še vedno zagovarjam, ampak priznam, da tudi gledališčna umetnost ni tako »bad«.

Naslednjega polletja se bom lotil na isti način kot sem se lotil tega, tj. s širokim pogledom na svet. Sprejemal bom pohvale in upošteval kritike, kot sem to delal vedno. Probal se bom naučiti veliko novih stvari in spoznal stvari o ostalih in o sebi.

Se že veselim naslednjega pokuka v pouk.

Neo

***

Sem sem prišla z mnenjem, da bo več učenja dialoga, vse bo bolj objektivno, takoj bomo skočili na igranje klasičnih dram, vsi bodo zelo resni, bolj izkušeni bodo takoj postavljeni v ospredje, manj pa postali stranske vloge.

Hitro sem ugotovila, da temu ni tako. Vse je bolj sproščeno, v naše nastope vključimo veliko domišljije, ničesar se ne “drilamo”, vsi smo enako izpostavljeni, saj profesor vedno skuša narediti vse enakovredno.

Zelo mi je bilo všeč serčanje gledaliških gimnazij. Spoznala sem veliko ljudi iz drugih krajev in tudi gledališčnike iz višjih letnikov, dobila sem majhen pogledat na potek mojih nadaljnjih let, videla sem izjemno talentirane dijake iz cele Slovenije in uživala v družbi s prijatelji.

Gledališče in nastopanje se mi na sploh ne zdita tako strašna, kot pol leta nazaj. Ugotovila sem, da govorjenje pred publiko ni tako slabo in da je improvizacija velik del dobrega nastopa.

Naslednje leto se hočem še več vključiti v skupne točke. Ko sem na odri sama ali pa z majhnim številom ljudi, se veliko lažje vklopim v nastop kot pa s celim razredom. Vedno se ustrašim vseh sošolcev, ki prav “letijo” na oder ob vsaki priložnosti in se mi zdi kot da zame na odru ni prostora.

Moram vadit na moji samozavesti, še posebej med improviziranimi deli nastopa.

Tjaša

***

Že odkar sem bila zelo majhna, torej že v vrtcu, sem zelo rada igrala. Za kakršen koli projekt ali predstavo sem vedno stala v prvi vrsti ko so delili vloge. Karkoli sem predstavljala v predstavi, sem odigrala kot vso moje srce in dušo. Čez čas pa sem prišla v višje razrede, kar posledično pomeni da sem se morala več učiti in nisem več mela toliko časa za igranje. Takrat se mi je ta ljubezen do gledališča malo pomanjšala, sem pa še vedno hotela iti v umetniško gimnazijo. Gimnazija Ptuj se mi je vtisnila v spomin zaradi izjemne predstavitve na informativnih dnevih in nasploh zunanjega in notranjega izgleda šole, zato sem se tudi vpisala sem z željo, da ugotovim če se mi ljubezen do igranja povrne ali pa to ni ravno stvar za mene.

Ko smo prvič imeli igro in govor, si nisem morala predstavljati kaj bomo počeli skozi celo leto. Mislila sem si da se bomo večinoma časa le pogovarjali o igri in kako je potrebno razločno govoriti. Vendar vse se je takoj spremenilo, ko smo prvič imeli pouk v kulturni dvorani. Zame je to bilo nekaj res zanimivega in novega, zraven tega pa smo se tudi zelo zabavali. Igrali smo se različne igre, ki so mi zelo pomagale pri sproščenem in pravilnem igranju in čeprav vem da še nisem niti začela z svojo gledališko potjo in še me ogromno čaka, mislim, da se že pozna majhna razlika od mene ko smo začeli z poukom in od mene sedaj. Spoznala sem ogromno novih stvari glede sebe in glede igranja. Na primer ena izmed najpomembnejših, biti moremo videni in slišani. Seveda je zraven tega bilo še ogromno drugih stvari, ki sem se jih naučila, brez da bi sploh ugotovila da se jih učim. Celotno polletje je bilo izjemno poučno in hkrati sem se imela zelo lepo.

Moja najljubša stvari od vseh pa je bila naša predstava »Pokuk v pouk«. Trdo smo delali, da smo lahko pokazali, kaj vse smo se naučili in mislim da nam je super uspelo. Sprva me je res da bilo kar strah in tudi nisem bila prepričana če bom to zmogla ali ne, ampak na koncu, se je vse dobro izšlo in smo se vsi pokazali v najboljši luči. Čez to polletje pa sem ugotovila tudi nekaj drugega. Ko sem prišla sem, nisem bila prepričana če je igralstvo res zame, ampak po tem čudovitem polletju me je gledališče začelo tako zanimati, da lahko brez problema povem, da je to nekaj kar želim delati v prihodnosti. Do tega spoznanja sem prišla ob točno določenem času polletja in sicer je to bilo takrat, ko so k nam prišli učenci iz Ljubljane, Nove gorice in Ljutomera. Tista dva dneva sta res bila ena iz med boljših dnevov, saj sem se naučila delati v skupini, naredila sem ogromno novih prijateljev, odkrila veliko novih narečij in spoznala druge načine ter tehnike igranja, ki so mi pomagale pri izboljšanju same sebe. Ob gledanju vseh predstav, ki so jih skupine z skupnimi močmi pripravile, se je v meni prebudila neka radost, neko veselje, ki mi je točno povedalo in nakazalo »to je prava stvar zate«.

Sedaj mi je igralstvo oz. umetnost nasploh, neka še neprepoznana stvar, neprepoznana pot na katero se že močno veselim, da se podam in upam, da ne zaidem v napačno smer. Če pa slučajno pride do tega, pa se bom pač obrnila in poskusila ponovno. Za sanje se ni vredno tako hitro vdati, pa če tudi se je še ogromno treba naučiti in pridobiti.

V prihodnosti se imam namen med počitnicami dobro odpočiti in si pridobiti moči za novo zanimivo polletje pri pouku igra in govor, na katerega že nestrpno čakam in se ga močno veselim. Poskusila bom dati 100% moje moči v igro in izboljšati vse kar se izboljšati da. Moj največji namen je biti kritična sama do sebe, da bom nato lahko pridobila kar si želim in sledila svojim sanjam. Še posebej pa bom poskusila delati na moji samozavesti pri igri, hkrati pa tudi na drznosti in potrpežljivem sodelovanju z mojimi sošolci.

Kaj bi svetovala vsem igralcem in igralkam oz. gledališkim učencem in učenkam, mojim sošolcem in sošolkam je, da se naj sedaj lepo odpočijejo, v drugem polletju pa z polno paro naprej! 😊

Zoja

***

Jaz še kar ne morem verjeti, da je prvo pol letje že pri koncu. Prav strašno je, kako hitro mi čas mineva tukaj. Ampak jaz bi kot prvo, poudarila kako ponosna sem na sebe in svoje dosežke oz. napredke, v tem pol letju. Prvi napredek, ki bi ga rada omenila je, nekoliko večja samozavest. K njej so veliko pripomogle vaje kot so: minuta spontanosti ,vic,… V glavnem, vaje pri katerih si bil odvisen samo od samega sebe. Zdi se mi, da če je samozavest pri igralcu visoka, da je lažje stopit iz nekega svojega kroga udobja in narediti nekaj drugačnega, poskusiti nekaj novega. Na splošno ni dobro, če ta ljudem visi na nitki. Samozavest mi je pa s sabo prinesla drugi dosežek na katerega sem tudi zelo ponosna. Lažje sprejemanje kritik. Te sem se naučila tako, da kritike ne ignoriram in na drugi strani ne vzamem kot kazen. Enostavno sprejmem jo, na takšen način kot mi je bila dana. Razmislim o napotkih, ki so mi bili dani za izboljšavo in to probam do naslednjič popraviti oz. izboljšati. Rada bi tudi dodala, da sem se naučila soočati z tremo. K temu mi je zelo pomagal nastop, saj se mi je na začetku zdelo, da ne bom zmogla (ta trenutek bi opisala kot »lowlight« pol letja) a po nekaj časa na odru, je trema kar naenkrat izginila. Po nastopu sem se pa počutila izjemno ponosna na samo sebe (ta trenutek skupaj z nastopom bi pa definitivno opisala kot »highlight« tega pol letja).

Zelo veliko razmišljam o gledališču in seveda svojih ciljih. Ko si zastaviš neke cilje in se jih začneš zavedati, se jih lahko na začetku vstrašiš in se začneš izogibati soočanju z samim s sabo. Zato sem nehala toliko razmišljati za v naprej. Zdaj sem tukaj in dala bom vse od sebe, ob vsaki priložnosti. No, seveda je dobro da imaš zastavljene  nekakšne cilje in imaš neko ogrodje za v prihodnost, vendar se pa ne smeš preveč obremenjevati s tem. Lahko si pa zastavljaš več majhnih ciljev postopoma in boš imel čisto isti občutek zadovoljstva, kot pri dosegu nečesa »ogromnega«.

V naslednjem pol letju želim osvojiti večje zaupanje vase. Več ciljev za zdaj še nimam zastavljenih saj se bom tako kot sem povedala, soočala z njimi naključno in si jih sproti zastavljala.

Julija

Drugi letnik

Prva polovica leta je bila uspešno neuspešna. Na začetku sem bila navdušena, zagrabila besedilo in se poskušala poglobiti v svojo vlogo Kreona, vendar bolj kot smo se začeli približevati datumu predstave manj smo obdelali. Za neuspešen del prve polovice leta štejem, ko nam je profesor dejal, da ne bomo odigrale predstave tako, kot smo si jo najprej zamislili in bomo imeli PowerPoint predstavitve.

Spoznala sem, da igralstvo niti približno ni tako kot sem ga dojemala do sedaj in, da zahteva vsakodnevni fokus in delo. Videla sem tudi napredek. Če primerjam letošnjo predstavo in lanskoletno prvo-prvo predstavo, smo vse napredovale in zrasle v smislu nastopanja, treme, nervoze, pripravljenosti, javnega govorjenja in nastopanja, najbolj pa smo poboljšale našo knjižno slovenščino. Vse je drugače kot v prvem letniku. Pristop k uri, obdelava dela za predstavo, tema predstave, vse.

Najboljši del tega polletja je bil po vaji pred nastopom, ali po generalki, ko smo prvič na splošno preigrale celo predstavo. Medtem, ko mi je najmanj bilo všeč potek vaj in priprav na nastop. Najprej smo samo Kreoni poslušali vaje Antigon, kar moram priznati je bilo brezveze saj smo jih morale poslušati kar nekaj ur, vendar, ko smo na vrsto za vajo prišle me je bilo boljše.

Sedaj o gledališču razmišljam še več, kot sem na začetku. Razumem stvari, ki jih prej nisem razumela, spoštujem umetnost in vidim smisel v njen katere prej nisem videla.

Smisel tega predmeta vidim, ko ga kar brez večjega razmišljanja lahko povežem s kakršnim koli drugim predmetom, ali stvarjo v življenju. Pomaga mi pri večini stvari, še najbolj pa z komunikacijo, ki mi prej ni šla najbolje. Naslednjega polletja se mislim lotiti še bolj resno in poskusila bom posvetiti kar veliko časa se da Antigoni in Kreonu. Želim biti najboljša verzija Kreona, točno taka kot sem si ga zamislila. Rada bi ga odigrala najboljše kot bom lahko.

Ajda

***

V tem šolskem letu, sem spoznala, da je igralstvo precej težje kot se zdi. In sicer, igralstvo ni samo to, da se naučiš besedilo na pamet, ampak, da si zraven, v svoji glavi, ustvariš svojo sliko svoje vloge in tudi scene. Poudarek, pa je na interpretaciji besedila.                                                                                                                                                           To šolsko leto je bolj poudarek na dialogu. Veliko več se ukvarjamo, kako s strastjo interpretiraš besedilo. Glede sebe in drugih sem opazila veliko napredka na področju interpretacije in igre.

Moj »highlight« tega polletja je bil to, da smo se začeli ukvarjati z dialogom, moj »lowlight« pa je bil to, da nisem mogla nastopati v Mestnem gledališču Ptuj.

Gledališče in igralstvo je zame še vedno nekaj zelo zanimivega in me še vedno pritegne, kot seveda tudi umetnost nasploh. Vendar, se v igralstvu ne vidim poklicno.

Smisel tega predmeta vidim v premagovanju treme pred javnim nastopanjem, v sprostitvi in tudi v trdem delu.

Naslednjega polletja se nameravam lotit s svojimi najboljšimi močmi in veliko več delavnosti.

Aneja

***

Mir je ena pomembnejših vrednot, no vaj za mene. S tem ne mislim le miru kot, svetovnega miru ampak tudi notranji mir. Čas za sebe, ki ga je v tem “prazničnem” mesecu skoraj nemogoče najti. December je ob enem najlepši in najhujši mesec v letu. Malo je celo ironično…hodiš po mestu, počutiš se kot da, plavaš v stresu, zaradi ocen, pomanjkanja spanca, a ob vsakem koraku te spremlja milijone majhnih lučk, ki ti svetijo v oči, kot da je že dan, čeprav je ura šele ob šestih zjutraj. Mogoče pa ta hladna svetloba, da komu upanje, da se pa mogoče res splača potruditi in zagristi do in konca.

V tem šolskem polletju sem spoznala, da morda ta oseba, ki dobi upanje in voljo le iz prazničnih lučk in vseh malo bolj bleščečih stvari ni sem jaz. Mene ženejo pričakovanja drugih ljudi in na nek način to ni slabo, saj bi se verjetno brez njih polenarila ter obupala. Mislim, kaj bolj zaboli kot razočaran pogled in besede “Razočaran/a sem nad tabo” in jaz bežim stran od teh pogledov ter besed, kakor daleč je možno in v tem maratonu preskakujem bilijon ovir ter ob enem pridem uspešno do cilja, morda kdaj v malo slabšem stanju, ampak cilj je cilj.                                                                                         Cilj letošnjega polletja je prvotno bil uprizorit celotno dramo Kreontova Antigona, a smo potem to črtali, saj je profesor menil, da nam ne bi uspelo dokončati igre do nastopa. Tukaj se moram s njim strinjati, čeprav sem tudi sama na začetku precej razočarana, sem potem dojela, da je to verjetno za najboljše. Večina sošolk je bila GLOBOKO razočaranih, a tudi njih razumem. Cel čas smo razmišljale o igri, ki se je bomo odlično naučile in odigrale kot najboljše igralke kar jih poznamo. Pozneje se je pokazalo, da smo z glavo bile v oblakih, menim da bi to seveda bilo možno izvesti, ampak ko smo bile pri uri smo bile čisto tretje. V tistem trenutku ko bi se morale posvetiti igri se skoncentrirati na delo, so nekatere iskale svoje besedilo, čeprav ga še sploh niso natisnile, ene so vlekle največjo mulo kaj jih je svet videl ali pa enostavno sploh niso prišle k uri. To se je v končnem izdelku tudi poznalo.                                                                                                                                          Ampak kaj hočemo, gledališče je namreč skupinsko delo, en posameznik na odru, na katerem bi morala stati cela skupina, sam “ne more odkriti tople vode”. Gledališče nas na koncu dneva uči skupinskega dela.

Ko sem brala navodila, ki nam jih je podal naš profesor, sem si mislila kakšen “highlight” tega polletja, če pa smo v eno bili v dvorani in brali en in isti tekst. Razmišljala sem in razmišljala in čez dobrih 20 minut, sem se spomnila na nastop. Ampak ne na celi nastop, le prvih 10 minut, te so mi bile kar všeč. Takrat se mi je zdelo, da smo na odru dobro funkcionirale kot skupina, in tako še zdaj razmišljam, edino spregledati moremo dejstvo, da tudi na nastopu nismo bile kompletne.                            Ko pa smo že pri vseh lučeh, se lahko spustimo tudi v “lowlight-e”, ki jih je letos bilo mogoče bilo za moj okus preveč. Res je, da sem jaz naštela samo 2, a ta 2 sta bila kar nizka. Eden od njiju je bila generalka v šoli pred nastopom, kjer smo tudi prvič zaigrale naš drugi del nastopa, predstavitve. Prisežem če bi dobro poslušal dvorano v tistem momentu, bi verjetno lahko slišali čričke. Važno pa je le to, da smo do nastopa dvignile level teh predstavitev, no za kolikor se je le dalo.

Kljub vsej negativnosti, mi je gledališče še vedno pri srcu in pomembno. Osebno mi je vsa umetnost vedno bila blizu, razen risanje, to je zgodba za sebe. Letos sem tudi sama sebe presenetila z zanimanjem, ki sem ga dobila za film. Vedno sem več poudarke namenila gledališču, filmu pa le tisto kar je ostalo. Film in fotografija mi letos, kar predstavljata nove ovire in nove načine izražanja.

Mnogo kdo me je vprašal zakaj sem šla na umetniško gimnazijo in če to ni le škoda časa z vsemi “strokovnimi” predmeti. Res je, da ti ta program vzame kar dosti časa, a vse šole so takšne. Strokovni predmeti pa tudi niso slaba stvar, morda so ravno oni krivi zakaj sem od 7.00 do 15.00 h v šoli, ampak se mi zdi, da ti lahko pomagajo naprej v življenju. Par predmetov ti definitivno nadgradi svojo splošno razgledanost, drugi pa ti lahko tudi pomagajo pri javnem govoru, nastopanju, predavanjih…

Naslednjo polletje bo zagotovo še bolj naporno in napeto, a se bom poskusila prebit skozi njega. Ocene me še to leto ne sekirajo preveč, saj se nikamor ne štejejo, a to ne pomeni, da se ne bom za njih trudila. Nekaj kaj pa bi rada pridobila v naslednjem polletju je mir, ko se lahko usedeš za mizo in te ne preplavi tisoč skrbi in obveznosti.

Lana L.

***

Lana S.

***

   Ko smo letos na začetku leta oz. prvega polletja začeli delati na naši predstavi, si določali pare, vloge, si ne bi mislila, da tega ne bomo morali predstaviti na zimski produkciji.

   Mogoče se mi je takrat zdelo, da bomo imele več kot dovolj časa za pripravo igre, čeprav vse vemo koliko časa potrebuje ena sama igra, da lahko zaživi na odru. Nikoli ne bi pomislila, da bomo naše načrte morali spreminjati, naš nastop, na katerega smo vse komaj čakale in se veselile, da bi lahko prav to igro pokazale našim gledalcem. Ko nam je profesor povedal, da ima sedaj drugačne načrte in nam jih predstavil, nismo bile najbolj navdušene. Čeprav zdaj razumem, zakaj se je profesor odločil prav za to, sem takrat bila malo razočarana, pa niti ne za to, ker bo igra uprizorjena šele naslednje polletje, ampak zato ker sem verjela, da nisem bila dovolj pripravljena in sposobna. Naša produkcija je temeljila okoli predstavitve naše igre, skoraj kot nekakšen “trailer”, razdelila se je na prvi del kjer smo imele monologe, da so gledalci vedeli na čem bo temeljila predstava in drugi del, kjer jih je večina v dvojicah predstavila svoj del naloge. Ni se precej razlikovalo od tega kar smo delale v prvem letniku, zato še ne morem čisto opisati kaj vse sem letos že novega spoznala, bomo pa z dialogi nadaljevali takoj pri naslednji uri pouka. Mislim pa, da smo se dobro odrezale in sem zelo ponosna na vse ostale. Prijetno je bilo gledati tudi ostale letnike, tako kot prve letnike, saj sem lahko videla kako se razlikujejo od nas v prejšnjem letu in kaj vse so na drugačen a podoben način pokazali oni, tako kot tretje, saj sem lahko opazila tudi njihov napredek pri drugi profesorici.

   Za drugo polletje imam velika pričakovanja in srčno upam, da se mi bodo uresničila. Tako jaz kot ostale bomo vložile veliko truda in upale na velik podvig po majhnem padcu . :))

Neja

***

Čakam. Vdih, izdih in spet čakam. Le kaj čakam?

Antigona je moje življenje. Vse odkar sem izvedela za to imenitno tragedijo, sem tako rekoč postala obsedena z njo. Se vam mogoče zdim čudna, da lahko tako stara tragedija prevzame nekoga, tako močno kot je mene?

 Čeprav je vloga, ki sem jo in ki jo bom še igrala in izpopolnjevala, oseba, ki mi je ob prvem branju delovala brezčutno in krvoločno, res takšna?  Nekateri bi menili, da je dramska oseba, ki je igram pošast, vendar se mi zdi, da je mnogo več kot le to. Vam je mogoče znano, o kom ali o čem govorim? 

» Moja vloga ni junaška, vendar bom odigral svojo vlogo.«

Ta stavek izreče Kreont, ki sem ga že malo preučila, vendar še me čaka mnogo dela, da mu bom naredila pravico pri igranju njegove veličastne, arogantne vloge.  

Čakam te dolge minute nastopanja mojih sošolk, da dobim svojih » pet minut slave«. V tistem trenutku sem morala najti  psihopata v sebi. Bitje srca sem čutila po vsem telesu, bila sem nervozna. Obrnem se in vdihnem in preden se zavem že čakam. Le kaj čakam?

Čakam na ploskanje. Vdihnem in že sva s sošolko sami na odru. Prvi majhen padec, če se lahko tako izrazim, je bil takrat, ko so se gledalci bežno odzivali. Bila sem v nelagodju, saj nisem pričakovala tišine.  Nekako sva se s sošolko prebili skozi to mučno situacijo. Mislila sem, da je bila ta okoliščina  najhuje, kar se lahko zgodi. Zmotila sem se.  Ali morda poznate  tisti pregovor, ki pravi ne kliči vraga, da ne pride do praga. Očitno sem ga poklicala k sebi, saj sem v nadaljevanju pozabila ime pisatelja, ki sem ga predstavljala. V tistem trenutku sem bila panična in sem posledično pomešale podatke o nastanku knjige in o zgodbi. Nerodna situacija je bila. Čutila sem rdečico, ki mi je prikrivala obraz. Vdihnila sem in že sem lahko čakala. Le kaj čakam?

Čakam, da še zadnjič v tem polletju stopim na oder, ki mi danes ni bil naklonjen. Predem sem prišla na oder sem si mislila, sedaj pa res, če se še kaj neugodnega pripeti, pa naj se. Na oder sem stopila nekoliko manj zadržano, kot prvič, saj sem vedela, kaj lahko pričakujem. Vdihnem še zadnjič v tem polletju na tem odru in ponovno čakam.  Le kaj čakam tokrat?

Med predstavo me je spreletela misel. Igralstvo ni za vsakogar. Imeti moraš trdno kožo in že v naprej pričakovati stvari, ki se bi lahko zgodile, da te ne presenetijo, pa če te že presenetijo, kako tega ne pokazati. Gledalci, če imaš srečo so ti lahko naklonjeni in sodelujejo s teboj, vendar ne pričakovati, da bo vedno tako.

V trenutku, ko sem stopila na oder, me je prevzel občutek, da bi mogoče morala še bolj dodelati svoj nastop. V drugem polletju moram dati od sebe še več, saj bom v tistem trenutku odvisna od soigralke in ona od mene. Tako kot nam je profesor rekel, bolj se moram vzeti v roke, če želim doseči svoje cilje in pričakovanja.

Čakanje, čakanje, čakanje. To je nerodna reč, ki zahteva potrpežljivost. Morda vam v naslednjem polletju povem, če sem, to, kar sem čakala, tudi dočakala.

Nina

***

»Po vsakem padcu, sledi večji vzpon.«

…je stavek, ki je najverjetneje bil izrečen največkrat v tem polletju. Vrnimo se v konec našega prvega leta na gimnaziji v mesec junij, v uro igre in govora po naši zadnji produkciji. Takrat smo izvedele, kaj bomo počele v prvem polletju drugega letnika, torej sedaj. Dialogi iz Antigone.

Strašno veselje, ki ni trajalo dolgo…

»To pa ne bo šlo,« je bila naša ugotovitev mesec pred nastopom. Strašna žalost. Nova naloga. Predstavitve. Padec. Sprijaznila sem se, da pa je dobre tri mesece res premalo časa, da pripravimo nekaj kvalitetnega. Zato smo ostali tam, kjer pač smo. Pri predstavitvah. Izkazale so se za nehvaležno idejo, ker je ni nobena sprejela z odprtimi rokami, ampak smo vedele, da bomo morale nehati past trmo in to dejstvo sprejeti.

Predstavitve pa niso bile edina stvar, ki smo jo pokazale v tem polletju. V besedilu, ki bi ga bomo zaigrale naslednje polletje je Antigonin in Kreonov monolog. Tega smo razčlenili na dele, da je vsaka dobila svoj odlomek.

Od pričetka leta in vse do predstave sem vestno vadila svoj odlomek in se vanj poskušala čim bolj vživeti. Najprej sem ga doma samo brala in se pri tem snemala ter spremljala svojo knjižno izreko. Kljukica. Nato je sledila interpretacija, s katero sem imela največ težav.

Teme za predstavitve nam je dodelil profesor. Bile so v povezavi z našim dramskim besedilom, ki ga predstavljamo v drugem polletju. Namen teh je bil vsem, ki so si ogledali ta nastop podrobno predstaviti Gavranovo različico Antigone. Ponovno kot v prvem letniku, smo se morali držati 4 pravil za zanimivo predstavitev.

Polomija na generalki.

»…ampak, saj smo rekli, da po vsakem padcu sledi vzpon.«

Po vsakem nastopu se vedno znova zavem, da imam vedno manj treme in mi je vedno lažje stopit pred ljudi. Začetna trema ni slaba, dokler te dobesedno ne poje, ko se moraš trdno postaviti na odru. Letos si je bilo veliko lažje najti svoj prostor pred ljudmi in biti prepričana vase.

Glede na to, da nam sedaj ni uspelo pokazati tega, kar smo si zadali, upam, da bomo naslednje polletje izpeljali našo nalogo še toliko bole.

In ponovno…«Po vsakem padcu, sledi večji vzpon.«

Vita

***

Letos decembra smo opravili z 3. produkcijo in čeprav smo jo imeli mesec bolj zgodaj kakor lansko leto se mi vseeno zdi, da smo se lepo odrezali. Produkcija je sicer vsebovala dva dela, monologi iz dela Kreontova Antigona, ter predstavitve, ki so opisovale teme povezane s to dramo. V predstavitvi na kateri sem jaz delala je vsebovala ravno opis našega poteka pripravljanja na to produkcijo, ki se bo sicer nadaljevala v drugo polletje. Naš potek priprav se je začel z raznimi bralnimi vajami kjer smo vadili izgovorjavo črk. Nato smo začeli z dialogi, kjer smo se razdelili v pare in vsak je dobil svoj del iz dramskega besedila. Takrat smo se začeli učit igranja dialoga. Preden smo besedilo prebrali smo mogli na glas povedat kaj smo od sogovorca slišali, kako smo to razumeli in kako bomo na to odreagirali. Po nekaj tednih priprav nas je profesor seznanil z nekaj spremembami kar nas je precej presenetilo. Na produkciji bi morali odigrat celotno delo, a odigrali smo le monologe, ki smo si jih razdelili. Dialogi pa bodo prepuščeni drugemu polletju. Sama pri sebi nisem imela več takšne treme preden smo stopili na oder, a ko smo stali na odru, obrnjeni s hrbtom proti publiki, me je trema le dohitela in čeprav mi oder več ni bil tako tuj, so me spreletele vse mogoče misli o tem kaj bom storila če pozabim besedilo. A vse te skrbi so izginile ob predstavitvah, saj sem se lahko sprostila ob spontanem govorjenju in s tem se je naša produkcija zaključila. A zdaj se bomo mogli hitro osredotočit na naslednjo saj vsak dan šteje. Naslednjo polletje nam lahko prinese veliko presenečenj, padcev in uspehov, a kot nam je profesor s pomočjo grafa predstavil, večji je padec, večji bo vzpon in s tem uspeh.

Tija

***

Nekateri bi rekli, da igra ni za vse. Vendar kaj točno mislijo s tem? Niti za ljudi katerih strast je igralstvo, vendar se niso rodili s karizmo? Za ljudi, ki so ljubezen do igre začutili komaj v svojih zrelih letih? Nekateri, ki so imeli sanje in želje po igralstvu v otroštvu, vendar so hitro zamrla zaradi drugih razlogov? Mislijo tudi na AMATERSKE igralce, ki igrajo v AMATERSKIH gledališčih in z veseljem uprizarjajo AMATERSKE predstave? Lahko bi še naštevali. Igralstvo je nekaj s čimer lahko ustvarjaš, se izražaš in velikokrat poveš neko sporočilo. Preleviš se v osebo katera ti je v vsakem aspektu podobna ali pa v osebo s katero si v življenju izven gledališča ne bi niti izmenjal besede. Tako si jaz predstavljam igralstvo. Čudno, zabavno, pomembno, presenetljivo… In skozi delavnice, predstave in ure igralstva čutim vse to in še več. Je nekaj kar me vedno znova preseneča, kar je normalno.

Ko gledam druge ljudi, se dam v njihovo kožo in samo observiram, kako nastopajo, se počutim sproščeno in vpeto v predstavo, seveda je to odvisno tudi od teme oz. zgodbe. Ko so pa naloge obrnjene pa… V bistvu ni tako hudo. Morda je bilo, ko sem kot mala nastopala, vendar sem se na odru vedno znala umiriti in izkazati. Tako kot lani, v 1. letniku, vsako leto čutim manj treme. Morda, ker so v 1. letniku naloge in pričakovanja vsaj za malo nižja? Bi mogoče lahko celo rekli, da treme sploh ni bilo? To morda še ne. Pred nastopom se je čutila tenzija že v zaodrju, vendar po resnici povedano je na odru pri meni skoraj ni bilo. Morda zaradi nastopov, ki sem jih vajena skozi leto. Definitivno pripomorejo. Pa tudi način razmišljanja.

Pomembna izkušnja v tem polletju, ki pa mi je še bolj odprla oči glede igre pa so bile gledališke delavnice, ki smo jih ustvarjali z drugimi gledališčniki iz cele Slovenije. Tega »dogodka« pa res ne morem prehvaliti. Temu smo namenili dva dneva, v skupinah, ki so bile popolnoma pomešane med vsemi gledališčniki iz Slovenije. Razkropljeni smo bili po celem Ptuju. Skupaj smo lahko ustvarjali predstavo, s katero smo se predstavili drugim skupinam na koncu dneva v gledališču. Poleg ustvarjanja predstav pa smo stkali tudi nove vezi in prijateljstva. To je tudi pripomogel glasbeni večer, kjer je bil za nas pripravljen koncert šolskega benda in hrana. Takrat smo se lahko sprostili in pozabili na skrbi. Jaz se že veselim, da se s slovenskimi gledališčniki spet dobimo med počitnicami, saj konec koncev tudi, če smo si različni smo spoznali, da nas tudi veliko druži in pod veliko, mislim IGRALSTVO (in seveda še veliko drugega). Slabe izkušnje poleg težkega dela in občasne izčrpanosti, kar je normalno in pričakovano ni bilo. Povem tudi lahko, da se pred prvo uprizoritvijo želje in cilji za malo zvišajo in tenzija med nami JE OPAZNA. Težjo nalogo smo imele tudi zaradi tega, ker so bile dvojice pri naših predstavitvah določene s strani učitelja na prvi letošnji uprizoritvi.

»Umetnost je dolgočasna«. To slišim včasih. Da mi misliti… »A je res?« JA in NE. Umetnost NI dolgočasna, ko najdeš smer oz. nekaj kar ti da misliti »morda pa ni tako dolgočasna«. To je lahko reči, vendar kaj to v bistvu pomeni? Npr., ko hodiš po trgovini in najdeš pravi par čevljev, ki so všeč tebi in morda ne tvojemu prijatelju. Umetnost pa JE dolgočasna, ko se slepiš z mislijo, da v njej ni pomena in, da nimaš o njej pojma. Ko živiš v vprašanju, ki se ga ne zavedaš. Ne zavedaš se, da v temo sploh nisi vložil truda ali pomisleka. Morda se motim. Morda ne. Ko govorimo o SMISLU tega predmeta, igralstva, filma ali našega dela uvidimo, da je pomembno, da delamo to kar RADI delamo in bi to počeli tudi kot nekaj, kar nam bi predstavljalo vir preživetja, ALI pa, da delamo to samo za zabavo in hobi, ki bi nas tudi peljal skozi življenje, vendar ga ne bi tako resno jemali. Vse ima svoj smisel in razlog.

Naslednje polletje bom še bolj vztrajna in delavna. Z veseljem pa bi spremenila čase, ko se mi kaj ne ljubi, na čase, ko bi rada stvari hitro opravila. V 2.letniku so se mi bolj razširila obzorja in vpogled v umetnost, gledališče in film, in imam občutek, da me to vedno bolj interesira in priteguje mojo pozornost.

Zoja

Tretji letnik

Moja pričakovanja so se za moje lastno ustvarjanje še povečala. Vedno več pričakujem od sebe, vidim podvig, za katerega vem, da ga lahko še bolj izoblikujem in nadgradim z več sprotnega premišljevanja o likih, ki jih uprizarjam ali interpretiram in o produkciji sami. Zaznala sem, da me gledališče vedno bolj razveseljuje, zaradi česar sem vedno bolj pripravljena porabljati svoj prosti čas na analiziranju drugih predstav, igralcev in karakterjev. Največji napredek sem občutila pri govoru; vem, da sem lepo razvila slovenski knjižni pogovorni jezik, večinoma imam dober nadzor nad izključevanjem štajerskega narečja in tudi slenga. Bolje se fokusiram na neuporabljanje mašil in pravilne telesne drže. Moja največja slabotna točka je še vedno fokus v zabavnih situacijah, saj me te kar poženejo v nekontroliran smeh, na katerem moram delati z rednimi vajami. Ko sem že pri smehu in zabavi, bi rada izpostavila dejstvo, da absolutno uživam in z veseljem sodelujem s sošolkami, kar mi da še več samozavesti in sproščenega dela. Ker poznam svoje šibke točke, bom z veseljem delala na njih, da dosežem končni cilj, ki je zame odličen, fokusiran nastop brez napak, za katere vem, da jih lahko povsem izključim.

Ajda

***

V ponedeljek smo imele predstavo, na katero sem najbolj ponosna izmed vseh naših nastopov. Predstava je bila o kanalih na televiziji, naredile pa smo parodije iz njih. Kar se na prvi pogled ne zdi velik presežek za tri mesece ustvarjanja v 3. letniku, spremeniš svoje mnenje, ko povemo, da smo jo naredile v enem tednu. Na začetku smo začele s čisto drugo idejo, predstavo, liki, ki pa se na koncu ni izšlo in smo en teden pred nastopom dobile idejo, da naredimo novo. Izmenjale smo veliko idej in napisale program, potek dogodkov, začele z igro in sestavile celo predstavo. To me je zelo presenetilo, da nam je uspelo, prej ko sem bila pod pritiskom nisem naredila nič. Zdaj pa sem razmišljala kaj je zanimivo, kaj bo smešno, na kakšen način lahko odigramo in je šlo hitreje. Pred predstavo, v zaodrju se mi je poznalo, da mi manjka več vaj, priprav, ker sem bila zelo živčna, nisem vedela če se bom zmotila, če bom šla na oder iz prave strani, če imam v glavi pravi prizor. Na koncu se je dobro izšlo in ko sem šla na oder za zadnji prizor, mi je bilo žal, da je že konec, ker sem zelo uživala. Še vedno morem izboljšati glasnost, ker sem bila na generalki še pretiha, sicer na pravi predstavi sem bila v redu, a mi je profesorica pred tem cel čas govorila, naj bom glasnejša. Želim biti še boljša, ker sem ugotovila, da zelo rada nastopam. Ko slišiš smeh in aplavz občinstva, veš, da si naredil dobro, da so tudi drugi ponosni nate. Morem se navaditi, da govorim artikulirano, ker me drugače ljudje ne razumejo in na odru ni takega efekta, kot ga želim. Naredila sem napredek pri pouku skozi vse vaje, a se še lahko zelo izboljšam. Nastop pa mi je zelo všeč, ker je čisto naš in smo ga čisto same naredile.

Lana

***

Z novim šolskim letom se je spremenil tudi naš pouk igre in govora. Pouk smo začeli izvajati na novi lokaciji z »novo« profesorico. Na začetku sem se spraševala kako bo vse skupaj izgledalo ali bo kaj podobno temu kako je bilo zadnji dve leti ali bo popolnoma drugače…Moj prvi vtis je bil definitivno pozitiven. Prvo šolsko uro smo sprobali igranje gledaliških iger, takrat sem se zelo zabavala in sem bila prepričana, da bo to polletje nekaj dobrega in zabavnega. No… tako je tudi bilo, ampak smo se vseeno soočili z vzponi in padci. Ko smo delali našo prvotno predstavo »Vesoljce« se mi je tema zdela zanimiva, vendar si z njo nisem bila blizu, zato sem težko predlagala ideje. Kljub temu sem vedno z veseljem prihajala k pouku. Zdi se mi, da smo se v tem polletju med seboj še bolj povezale. Mogoče je na to vplivalo tudi to, da smo temo predstave en teden pred nastopom spremenile, zato smo se morale povezati in s skupnimi močmi narediti nekaj dobrega in zabavnega. Na odru si »upam« še več kot sem si lani, v nastopu sem uživala na polno, popolnoma sem se sprostila in se v nastopu zabavala bolj kot kdar koli do zdaj. V naslednjem polletju od sebe pričakujem, da v ta predmet vložim še več truda, da bo rezultat še boljši. Na to polletje gledam kot zelo poučno, naučila sem se kako pomembno je, da smo med seboj povezane in da v to kar delamo vložimo veliko volje in energije. S končnim rezultatom sem zadovoljna in mislim, da si bom nastop zapomnila po tem kako sem se v njem zabavala.

Nika

***

To polletje je bilo zelo zabavno in poucno saj smo izvedele veliko novih stvari, ki si jih bomo zapomnile za naprej v življenju. Kot skupina smo sodelovale. Imele smo strinjanja in nestrinjanja a na koncu smo najdle skupno pot. Profesorica nam je stala ob strani ob vsaki odločitvi in nas spodbujala tudi ko se je zdelo nemogoče. Vsako zamisel je nadgrajevla in nam povedala kaj lahko naredimo se boljše. Naučila nas je tudi kako boljše sodelovati kot skupina  in to nam je pomagalo pri ustvarjanju igre.
Vita
 
***

Novo šolsko leto, isti sistem, ista jaz, vendar nov začetek. Nekakšen cilj, ki si ga zadaš, da popraviš napake in dopolniš, kar si začel že pred dvema letoma. Napredek je opazen, napake so drugačne in delo postaja resnejše.

Lani sem si predstavljala, da bo v 3. letniku lažje, preprosto boljše, kljub vsemu drugače. Rekla bi, da pri sebi vidim napredek. Na odru se počutim vse bolj sproščeno. Sprejemam napake in kritike ter si zadam, da jih popravim. Napredek čutim prav tako na sami igri. Začutim oder, se mu prepustim ter probam po najboljših močeh speljati predstavo.

Letos smo bile prepuščene sebi, kar mi je zelo všeč. Imele smo narejeno tematiko in dele predstave. Vendar, če sem odkrita, se v tej predstavi nisem začutila. Težko sem našla lik, se z njim poistovetila, vse ideje, ki so se mi porodile, so bile nekoristne ali pa jih enostavno nisem imela. Poleg vsega pa sem imela polno glavo vseh drugih stvari, ki so se dogajale izven šole, zato na urah nisem bila povsem prisotna, kar me je oviralo pri delu. Novico, ki sem jo prejela teden pred predstavo, je bila sledeča: »Spremenile smo vse in na novo delamo celotno igro.«

S tem pa se je začelo novo poglavje. Ta teden ustvarjanja, improviziranja, vzponov in padcev  je bil kar precej zanimiv. Tako bi moralo zgledati celotno polletje. Vloge, ki sem jih igrala, sem si jih res želela igrati, lahko sem se v njih vživela, jih spoznavala na različne načine in jih začutila. Seveda je bila razlika, saj smo za delo imele nekakšno podlago. Vendar je to zame bistvo igranja. Seveda se zgodi, da kdaj s čim nisi zadovoljen in te to še bolj poruši, kot si predstavljaš, kot je npr. mene prejšnja vloga. A moraš vztrajati do konca in ne obupati, saj lahko vedno še marsikaj odkriješ ali spoznaš.

Zavedam se, da sem v zanimivem razredu, kar pa ni vedno slabo. Vsaka ima nekaj svojega, nekaj posebnega in to jo zaznamuje. Letos smo se še bolj povezale in začele delovati kot celota. Prav res me zanima, kaj bomo naredile v prihodnjem letu.

Tega pa bomo zaključile:

– poučno- naučile smo se novih vaj za ogrevanje glasilk, novih vaj za zbranost,  bolje artikulirati besede, dobro pa še bomo morale delati na naši resnosti;

-zabavno- na podlagi našega humorja/smeha, ki je med nami prehitro nalezljiv.

Pouk je seveda drugačen kot v razredu, kjer samo sedimo, zato se pri izvajanju počutim svobodno na področju mišljenja, idej ter včasih prav tako govora.

Menim, da ob koncu tega polletja nisem zadovoljna s seboj. Vem, da bi pri urah lahko dala več od sebe. To sem začutila v zadnjem tednu pred predstavo, ko smo med seboj še bolj sodelovale, se lovile z idejami in so se pri meni nekatere stvari malce umirile.

Pripravljena sem se izboljšati v drugi polovici, čeprav vem, da vedno ne gre, kot si želimo.

Ana

***

 

 

(Visited 157 times, 1 visits today)
 

Oznake: